Lærervejledning
| Fag | Klassetrin |
| Intro til orienteringskortet | Alle |
| Læringsaspekt |
| Kortlære Signaturer Verdenshjørner |
| Materialer |
|
| Elever: - Orienteringskort med poster | Lærer: - Orienteringskort med poster og postkoder |
| Aktivitetens forløb |
| Samtale om orienteringskort, signaturforklaring og Nord |
| Dette foregår bedst udenfor, hvor man kan vise signaturernes farvernes betyding |
| Herefter finder eleverne posterne, noterer koderne og kommer "hjem" til control. |
| Variation |
- | Afhængig af tid til rådighed, kan man vælge at lade eleverne løbe en bane med 5, 8 eller 10 poster. Elevkortene indeholder alle 3 baner.
|
| Efterbehandling |
- | De indsamlede bogstaver kan bruges til at danne ord. |
- | De indsamlede tal kan bruges til at "lave regnestykker", f.eks.ved at 2 elever laver hver deres opgaver, som de udveksler og løser |
- | Eleverne kan tegne den rute, de løb fra post til post og udregne, hvor langt de løb. Kan kobineres med omregning a la "hvad nu, hvis kortets målestok havde været 1:2.500, hvor langt du så?" |
| Download (klik relevant knap) |
|
|
Søndermarkskolen
Tre Falke Skolen
Lindevangsskolen
Ny Hollænderskolen
Skolen på la Cours Vej
Skolen på Nyelandsvej
Skolen ved Bülowsvej
Frederiksberg Ny Skole
Skolen ved Duevej
Skolen ved Nordens Plads
Skolen ved Søerne - Nord
Skolen ved Søerne - Syd