Lærervejledning
| Fag | Klassetrin |
| Dansk | Indskoling |
| Læringsaspekt |
| Stavning Ordgenkendelse |
| Materialer |
|
| Elever: - Orienteringskort med poster - Opgaveark - Blyant | Lærer: - Orienteringskort med poster og postkoder (= svarene) |
| Aktivitetens forløb |
| Opgave 1: Eleverne får udleveret et kort med 10 poster og et opgaveark med (mindst) 10 ord, hvor der mangler et eller flere bogstaver. Eleverne løber nu ud og finder den post, hvis bogstav mangler i det første ord. |
| Derefter fortsættes på samme måde med det andet ord, indtil alle bogstaver er fundet og alle ord dannet. |
| Opgave 2: Eleverne danner nye ord af de bogstaver, de har fundet ved posterne |
| Opgave 3: Er identisk med opgave 1, bortset fra, at der nu mangler 2 bogstaver i ordene |
| Variation |
- | Kan varieres i det uendelige med samme poster, men nye ord |
- | Hvis klassen har god tid, kan man uddele et ord af gangen, så eleven løber ud, henter det første bogstav, løber hjem til klassen, henter det næste ord og fortsætter så fremdeles |
- | Antallet af bogstaver, der skal findes, kan varieres efter niveau. |
| Efterbehandling |
- | Man kan give eleverne en ekstra konsonant og derefter bede dem danne så mange nye ord som muligt med den givne konsonant som første bogstav. |
- | Samme med vokaler. |
| Download (klik relevant knap) |
|
|
Søndermarkskolen
Tre Falke Skolen
Lindevangsskolen
Ny Hollænderskolen
Skolen på la Cours Vej
Skolen på Nyelandsvej
Skolen ved Bülowsvej
Frederiksberg Ny Skole
Skolen ved Duevej
Skolen ved Nordens Plads
Skolen ved Søerne - Nord
Skolen ved Søerne - Syd